Η Γενιά τού 30 δέν έφτιαξε μιά μίζερη και κακέκτυπη ελληνικότητα,ούτε άντλησε τά στοιχεία απο το κρατίδιο..
Μάλλον χρησιμοποίησε τον κοσμοπολιτισμό τού έλληνα που δεν φοβάται τις προσμίξεις και τις επιδράσεις απο άλλους πολιτισμούς και τέχνες.
Φυσικά και αστοί θα δημιουργούσαν Τεχνη..
Ωραίο το κασελάκι τού Θεόφιλου αλλά χωρίς τον Χατζηκυριάκο-Γκίκα και τον Μώραλη εύκολα θα παρέπεμπε σέ ΄κλειστό πολιτισμό΄..
Ο Χατζιδάκις πήρε το ρεμπέτικο και τοβγαλε απο το ΄περιθώριο΄,λίγο αργότερα,αλλά ταυτόχρονα είχε ανοιχτά αυτιά και δέχτηκε επιδράσεις απο τον Prokofiev μέχρις την γενιά τού 60 και τά ΄παιδιά τών λουλουδιών΄…
Και ο Μίκης δυτικότροπους δρόμους χρησιμοποιησε για να κάνει καινούριο ελληνικό τραγούδι..
Απο δίπλα βεβαια εμφανίζονταν τά ΄τουρκογύφτικα΄και τά ΄Ινδικά΄ προάγγελοι τού σημερινού σκυλάδικου.
Και ας μήν ξεχνάμε τον Μητρόπουλο,τον λοιδωρημένο στην Ελλάδα ,Σκαλκώτα ή την Callas..
Kαι οι ποιητές της τοτε γενιάς δανείστηκαν απο τον υπερ-ρεαλισμό,ή απο τον Ελιοτ γιά να δημιουργήσουν σύγχρονη ποίηση που να υπερβαίνει τον δεκαπεντασύλλαβο.
Αυτά δεν ήσαν λίγα.
Τώρα στις σημερινές εποχές έχουμε πρωτίστους ημιμαθείς μίμους που ψελλίζουν και δεν παράγουν..
Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου